Publikationen
Zeige Ergebnisse 21 - 40 von 58
Reuter, C., Plitzner, M., Roos, M., Czedik-Eysenberg, I., Weber, V., Siddiq, S., Oehler, M., & Rupp, A. (2022). The Sound of Bells in Data Cells - Perceived Quality and Pleasantness of Church Bell Chimes. 1-9. Beitrag in Fourth Vienna Talk on Music Acoustics, Vienna, Österreich. https://asa.scitation.org/doi/pdf/10.1121/2.0001661
Kudakov, N., Reuter, C., Roos, M., Czedik-Eysenberg, I., & Emmer, A. (2022). Who is gonna make you dance? Einfluss von Musiker und Musikproduzent auf die Klanggestaltung im Rap. 814-817. Beitrag in DAGA 2022, Stuttgart, Baden-Württemberg, Deutschland.
Siddiq, S., Reuter, C., Czedik-Eysenberg, I., & Oehler, M. (2021). Formanten bringen Farbe ins Spiel: Möglichkeiten der Klangfarbenbeschreibung im dynamischen Formantenfeld. in H. Waubke, & P. Balazs (Hrsg.), Fortschritte der Akustik. DAGA 2021: 47. Jahrestagung für Akustik, 15.–18. August 2021, Wien (S. 520-523).
Fricke, J., Reuter, C., Esper, A., & Czedik-Eysenberg, I. (2021). Klangeigenschaften einer Heurigen-Zither und einer Konzertzither im Vergleich. in C. Philipsen, & M. Monika (Hrsg.), Vom Scheitholt zur Konzertzither. Geschichte, Bauformen und Einsatz europäischer Kastenzithern (S. 141-181). Wißner Verlag.
Reuter, C., Mäder, M., Czedik-Eysenberg, I., Bartha-Doehring, L., Deindl, P., Bertsch, M., Berger, A., & Vito, G. (2021). The preterm baby in the bass booster - Zur Frage der A-Bewertung bei Pegelmessungen in Inkubatoren. in H. Waubke, & P. Balazs (Hrsg.), Fortschritte der Akustik - DAGA 2021, 47. Deutsche Jahrestagung für Akustik (S. 342-345).
Reuter, C., Delisle, J., Czedik-Eysenberg, I., Siddiq, S., & Eder, M. (2020). Das merkwürdige Verhalten von Flötenteiltönen bei der Schallabstrahlung. in Fortschritte der Akustik. DAGA 2020: 46. Jahrestagung für Akustik, geplant für 16.19. März 2020, Hannover (S. 651–652). Deutsche Gesellschaft für Akustik (DEGA).
Thiesen, F., Kopiez, R., Müllensiefen, D., Reuter, C., & Czedik-Eysenberg, I. (2020). Duration, song section, entropy: Suggestions for a model of rapid music recognition processes. Journal of New Music Research, 49(4), 334-348. https://doi.org/10.1080/09298215.2020.1784955, https://doi.org/10.1080/09298215.2020.1784955
Jewanski, J., Reuter, C., Czedik-Eysenberg, I., Siddiq, S., Saitis, C., Kruchten, S., Sakhabiev, R., & Oehler, M. (2020). Features of Timbre-Color Mappings. An Empirical Study. in N. Nikolaeva, S. Konanchuk, & J. Jewanski (Hrsg.), Synesthesia: The Synthesis of Arts in World Art Culture: Abstracts from a Conference held in Saint Petersburg, March 4-5, 2019 (Band XVIII/15, S. 56-59). readbox Unipress.
Bertsch, M., Reuter, C., Czedik-Eysenberg, I., Berger, A., Olischar, M., Bartha-Doehring, L., & Giordano, V. (2020). The "Sound of Silence" in a Neonatal Intensive Care Unit-Listening to Speech and Music inside an Incubator. Frontiers in Psychology, 11, Artikel 1055. https://doi.org/10.3389/fpsyg.2020.01055
Jewanski, J., Reuter, C., Czedik-Eysenberg, I., Gantschacher, A., & Ward, J. (2020). What happens to the color perception of timbre-color synesthetes if the timbre dimishes or changes step by step. in Music and Synesthesia. : Abstracts from a Conference in Vienna, scheduled for July 3-5, 2020 (S. 102-103). WWU Münster.
Siddiq, S., Reuter, C., Czedik-Eysenberg, I., & Knauf, D. (2020). Zwischen psychoakustischen Ähnlichkeiten und mentalen Konzepten: Ein Experiment zur Gruppierung von Instrumentenklängen. in Fortschritte der Akustik. DAGA 2020: 46. Jahrestagung für Akustik, geplant für 16.–19. März 2020, Hannover (S. 653-656). Deutsche Gesellschaft für Akustik (DEGA).
Thiesen, F., Kopiez, R., Reuter, C., & Czedik-Eysenberg, I. (2019). A snippet in a snippet: Development of the Matryoshka principle for the construction of very short musical stimuli (plinks). Musicae Scientiae, 1-15. https://doi.org/10.1177/1029864918820212
Czedik-Eysenberg, I. (2019). Die MIRtoolbox – ein praktisches Matlab-Werkzeug. in C. Reuter (Hrsg.), Audioverarbeitung in Matlab, Scilab und Octave: Die wichtigsten Befehle im Vergleich. Mit einer Einführung in die MIR-Toolbox von Isabella Czedik-Eysenberg (1. Auflage Aufl., S. 101-114). epOs.
Jewanski, J., Reuter, C., Czedik-Eysenberg, I., Siddiq, S., Saitis, C., Kruchten, S., Sakhabiev, R., & Oehler, M. (2019). Timbre and Colors: Features and Tendencies of timbre-color-mappings. in N. Nikolaeva, & S. Konanchuk (Hrsg.), Polylogue and Synthesis of the Arts - Materials (S. 50-51).
Czedik-Eysenberg, I., Wieczorek, O., & Reuter, C. (2019). 'Warriors of the Word' -- Deciphering Lyrical Topics in Music and Their Connection to Audio Feature Dimensions Based on a Corpus of Over 100,000 Metal Songs. arXiv.org. https://doi.org/https://arxiv.org/abs/1911.04952
Reuter, C., Czedik-Eysenberg, I., Siddiq, S., & Oehler, M. (2018). Formant Distances and the Similarity Perception of Wind Instrument Timbres. 367-371. Beitrag in 15th International Conference on Music Perception and Cognition -
10th triennial conference of the European Society for the Cognitive Sciences of Music, Graz, Österreich. https://homepage.univie.ac.at/christoph.reuter/unterwegs/ESCOM2018_reuter_czedik_siddiq_oehler.pdf
10th triennial conference of the European Society for the Cognitive Sciences of Music, Graz, Österreich. https://homepage.univie.ac.at/christoph.reuter/unterwegs/ESCOM2018_reuter_czedik_siddiq_oehler.pdf
Siddiq, S., Reuter, C., Czedik-Eysenberg, I., & Knauf, D. (2018). The (obvious) influence of pitch and dynamics on the perceptual dimensions of the timbre of musical instruments. in E. Thoret, M. Goodchild, & S. McAdams (Hrsg.), Timbre Is a Many-Splendored Thing (S. 67-68). https://mcgill.ca/timbre2018/files/timbre2018/timbre2018_proceedings.pdf
Reuter, C., Czedik-Eysenberg, I., Siddiq, S., & Oehler, M. (2018). "... wenn das Gute liegt so nah": Instrumentale Formantnähe und Klangfarbenähnlichkeit aus menschlicher und rechnerischer Perspektive. in Fortschritte der Akustik: DAGA 2018, 44. Deutsche Jahrestagung für Akustik. München 2018 (Band 44, S. 1711-1714).
Siddiq, S., Reuter, C., Czedik-Eysenberg, I., & Knauf, D. (2018). Die physikalischen Korrelate von Instrumentalklangfarben. 1695-1698. Beitrag in DAGA 2018, 44. Deutsche Jahrestagung für Akustik, München, Bayern, Deutschland.
Schwarzenbacher, F., Reuter, C., Czedik-Eysenberg, I., & Oehler, M. (2018). Don't squelch your belch. Effekte von Eruktationen in Blasinstrumenten. 926-927. Beitrag in DAGA 2018, 44. Deutsche Jahrestagung für Akustik, München, Bayern, Deutschland.
Zeige Ergebnisse 21 - 40 von 58